She Dies Tomorrow, Yalda A Night for Forgiveness & The Nest – Mini İnceleme Serisi 5

She Dies Tomorrow – Amy Seimetz

Tecrübeli aktris Amy Seimetz’in deneysel psikolojik gerilimi She Dies Tomorrow, ölüm korkusunun bulaşıcı olduğu bir alternatif evreni tasvir ediyor. Bir sonraki gün öleceğini düşünen karakterlerimiz bu korkunun eşlik ettiği paranoyalarla birlikte, korkularını dile getirdikleri anda bunu duyan kişilere de ölüm korkusu bulaştırmaktalar. Filmin başından sonuna izlediğimiz, gördüğümüz her şey bu ana temanın etrafında dönüyor. Eksik ya da fazla başka bir şey yok. Film en başından itibaren o kadar ağır ve temposuz işliyor ki, filmin içerisine girebilmek özellikle çaba harcamadıkça çok zor. Seyircisine mesafeli olmayı bırakalım, zerre umursamayan bir kurguyla anlatmak istediğini de çok anlatamayan, garip, kendisini çok ciddiye alan ve gizemli olduğunu zanneden kopuk, bozuk, çarpık sahneler ardı ardına yığılıyor ve Amy Seimetz filme dair bir hissimizin olacağını umuyor. Ancak yanılıyor. Hayır, She Dies Tomorrow söylediği hiçbir şey olmayan, beylik laflarla ve gizemli cümlelerle süslenmiş sinopsisinin büyüsüne gizlenmeye çalışan, ne kadar iddialı görünüyorsa aslında bir o kadar hayal kırıklığı olan bomboş, kötü bir deneysel film. Eğer deneysellikten aşırı keyif alan biri değilseniz tamamen vakit kaybı.

3/10.

Yalda, A Night for Forgiveness – Massoud Bakhshi

Yine İran sineması, yine çarpıcı bir konu. İran rejiminin kurmuş olduğu sözde adalet sistemine distopik bir eleştiri getiren İranlı yönetmen Massoud Bakhshi, fazlasıyla özgün bir konuyla karşımıza çıkıyor. En uzun gece olarak bilinen ve İran’da kırmızı meyveler, kuruyemişler eşliğinde kutlanan Yelda gecesinde bir mahkumun affını televizyon şovu haline getirerek SMS oylamasıyla adaleti halkın sağlaması fikrine dayanan film, bu yönüyle sanki İran’da geçen bir Black Mirror bölümü izliyormuş gibi hissettiriyor izleyicisine. Çok küçük yaşında yanında çalıştığı patronuyla evlenen Meryem isimli kadının, kocasını öldürmesinin ardından üvey kız kardeşinden tüm İran’ın gözü önünde canlı yayında af dilemesinin, tabiri caize yalvarmasının istendiği bu televizyon şovu, daha çok ucubemsi şekilde tasarlanıyor ve karakterlerin sahtelikleri, riyakarlıkları filmin yarattığı atmosfer içerisinde hiç de sırıtmıyor. Ancak ne yazık ki Massoud Bakhshi, hikayesine şahsen çok gereksiz bulduğum birkaç klişe entrika unsuru ekleme fikrinden vazgeçmediği için anlattığı bu sosyo-politik öyküsünü bir anda pembe diziye evriltiyor. Çok güçlü başlayan, çok iddialı ilerleyen ve gittikçe gerilim dozu yükselen film, bir süre sonra kurduğu tüm gerilim dağını üzerine deviriyor, yarattığı distopik kurguyu darmadağın ediyor ve Yeşilçam romantizmi içerisinde, garip bir öyküyü izlemeye başlıyoruz. Yalda, A Night for Forgiveness, ilk 1 saatiyle çok fazla beklenti yaratan, sonraki 1 saatinde de yarattığı beklentinin fersah fersah altında kalan 2 zıt kutuplu bir film. Keşke böyle olmasaydı, diyerek filmi bitirdiğimde çok yazık olduğunu düşünmeden edemedim.

6/10.

The Nest – Sean Durkin

Kanadalı yönetmen Sean Durkin, ünlü oyuncular Jude Law ve Carrie Coon’u buluşturduğu bu ilişki dramasında bizlere Amerika’da istediği hayatı kuramayan hırslı iş adamı Rory O’Hara (Sean Durkin)’nın ailesiyle birlikte İngiltere’ye taşınmasının ardından kendisine ve ailesine yaşattığı trajediyi konu alan bir dramayı yönetiyor. Ancak ne yazık ki Jude Law’un harika oyunculuğuyla, çok gerçekçi kurgulanan karakter Rory O’Hara’nın karizması bile filmi kurtarmaya yetmiyor, zira ortada kurtarılacak, ya da övülecek bir şey yok. Çünkü film o kadar güvenli sularda yüzüyor ki, bizlere yeni hiçbir şey söylemiyor. Kadın-erkek ilişkilerine, hırslara, tutkulara ve yalnızlığa dair söylediği şeyler öylesine basit, yıllardır bildiğimiz, gördüğümüz ve yaşadığımız şeyler ki, filme iyi diyebilmemiz için bizlere sunduğu herhangi bir derinlik yok. Filmi asıl kötü yapan şey de bu: Çünkü filmde kötü bir şey de yok. Herkese hitap eden, kendisini sürekli güvenli tarafta bırakan, basit bir filmden öteye gidemiyor The Nest. Yine de teknik anlamdaki iyi işçilik, mekan tasarımları ve oyunculuklarıyla ortalamanın üzerinde bir iş çıkmış ortaya.

6/10.

Puan
  • 3/10
    She Dies Tomorrow - 3/10
  • 6/10
    Yalda A Night for Forgiveness - 6/10
  • 6/10
    The Nest - 6/10
5/10

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir