THE WORST PERSON IN THE WORLD – İNCELEME #filmekimi2021

Danimarkalı yönetmen Joachim Trier’in bu sene bizlerle buluşan son filmi The Worst Person in the World iddialı ve ilgi çekici isim seçimiyle aslında hikaye yapısı hakkında bizlere hiç ipucu vermeyen bir yapım. Dünyanın en kötü insanı, aslında fazlasıyla kişisel, ikili ilişkilere sırtını yaslayan bir karakter öyküsü.

Julie, 30 yaşına girmek üzere olan bir kadındır ve tanıştığı 45 yaşındaki çizgi roman yazarı Aksel ile başlarda heyecanlı, tempolu ancak gittikçe monotonlaşan bir ilişkisi vardır ve bu monotonluktan ötürü de aslında Aksel’i gerçekten hayatında isteyip istemediğini sorguluyordur. Tam da bu düşünceler içerisinde boğulurken tesadüfen amaçsızca gittiği bir partide onu romantik anlamda yeniden heyecanlandıracak olan Eivind ile tanışır. Eivind, Julie’nin yaşlarında ve sosyokültürel olarak da Julie’ye daha yakın olduğu için birbirlerine kısa süre içinde bağlanırlar. Julie Aksel’den, Eivind de kendi sevgilisinden ayrılır ve yine en baştan bir aşk öyküsü kurulmaya başlanır.

Ancak bu noktadan sonra masalsı bir aşk izlemeyiz elbette. Julie her ne kadar çok daha mutlu gibi görünüyor olsa da onun aradığı yine karşısına çıkmamıştır ve günden güne bunu daha çok hissetmeye başlar. Trier’in acele etmeden kurgulamış olduğu bu üçlü ilişki olabildiğince sade, gösterişten ve gerçeküstülükten uzak bir şekilde aktarılıyor ve olaylardan çok olayların sonuçlarına; karakterler üzerindeki etkilerine odaklanıyor. Özellikle filmin ilk yarısından sonra Aksel’in marjinalleştiği bölümlerin ardından ölümü bekleyen bir adama evrilişiyle birlikte Julie ve Eivind’in ilişkisi de aynı şekilde ölümü beklemeye başlıyor. Julie, sorunu başkalarında aradığı kadar kendinde de aradığı için bu yaşanan zorlu sürecinde karakter olarak daha da olgunlaşıyor ve aslında bir ömürlük bir gelişimi Trier’in kurgusunda hiç de yapaylaşmadan ilerliyor. Karakterlerin de özellikle gri yaratılması hikayenin bu inceliğine doğru şekilde hizmet ettiğinden Dünyanın En Kötü İnsanı bittiğinde bile hakkında düşündüren bir film haline geliyor.

Puan
  • 8/10
    Yönetmenlik - 8/10
  • 8/10
    Senaryo - 8/10
  • 7/10
    Sinematografi - 7/10
  • 8/10
    Oyunculuk - 8/10
  • 8/10
    Kurgu - 8/10
7.8/10

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir