GOOD TIME – İNCELEME

Safdie kardeşler, henüz bağımsız Amerikan sinemasında yeni yeni isimlerini duyursalar da, çok iddialı bir filmle karşımıza çıkıyorlar. Bir yok oluş hikayesini sinema diliyle anlatmak, kolay şey değil. Ancak Good Time’ın ilk sahnesinden itibaren, çok detaylı bir yok oluş, yıkım hikayesi izliyoruz.

Alacakaranlık’la tanıdığımız ve şimdiki ününe de Alacakaranlık serisiyle kavuşan Robert Pattinson, muadillerinden beklenmeyecek şekilde Alacakaranlık serisinden sonra radikal bir kariyer planı belirliyor kendisine. Biz Pattinson’ı genç izleyici kitlesine hitap eden, oldukça yüzeysel bir Hollywood aktörü olarak göreceğimizi zannederken, Pattinson önce Cronenberg’in Cosmopolis’i ve ardından da Safdie kardeşlerin Good Time’ı ile birlikte bizleri fena yanıltıyor.

Good Time, birisi mental olarak sıkıntıları olan, diğeri ise hayat ve sosyal düzenle alakalı sorunları olan iki kardeşin trajikomik, yıkıcı ve sarsıcı suç öyküsünü anlatmaya odaklanıyor. Safdie kardeşler, bu minimal suç öyküsünü hiç de kahramanlaştırmadan, gereksiz aksiyonlara yer vermeden, oldukça sade ve şık bir kurgu ile anlatmayı tercih ediyorlar. Amerika’nın görmek istemediğimiz karanlık sokaklarında, fakir hayatın gerçekliğiyle bizleri karanlık bir hikayenin içerisine sokuyorlar. Karakterlerin nereden geldiklerini bilmiyoruz, Safdie kardeşler bunu anlatmaya gerek bile duymuyor. Filmi asıl değerli kılan en önemli noktalardan biri de bu. Empati kurmaya ihtiyaç duymadığımız sıradışı karakterler, bizleri öncesini değil, sonrasını sorgulatmaya ve merak ettirmeye zorluyor.

Kurgu, şahsi kanaatimce son zamanların en iyi suç filmlerinden biri olan Victoria’nın kurgusu ile eşdeğer sayılabilir. Oldukça gerçekçi bir atmosferde, oldukça gerçekçi karakterlerle, oldukça sade ve şık bir suç öyküsünü izliyoruz iki filmde de genel olarak. Ancak kesinlikle Good Time ve Victoria birbirine benzer iki film diyemeyiz; iki filme de büyük haksızlık etmiş oluruz. Good Time, müzikleriyle ve de genel olarak Safdie kardeşlerin kesinlikle yaratıcı sayılabilecek çekim teknikleriyle bizleri her saniyesinde gerim gerim geren, oyunculukları ve de yarattığı ‘getto’ teması ile Victoria’nın Avrupai tehlikeliliğinden sıyrılan bir film oluyor.

Safdie kardeşler, ışık kullanımı konusunda cesur bir tercih yaparak, tıpkı son zamanların en çok konuşulan/eleştirilen yönetmeni Nicolas Winding Refn gibi, neon kırmızı/mor temayı tercih ediyor. Bu isabetli tercih, kesinlikle filmin tekinsiz havasını daha da derinleştiren en önemli unsur sinematografik açıdan. Yakın plan hareketli çekimlerle birlikte filmin temposuna ayak uyduran kamera takibiyle birlikte suç hikayesinin içerisinden bir an bile kopamıyoruz. Diyalog anlamında hiçbir iddiası olmayan film, bu eksikliği kesinlikle izleyiciye hissettirmeyerek Pattinson’ın muhteşem oyunculuk ve mimikleri eşliğinde bizlere keyifli bir 100 dakika vaat ediyor.

Filmin başından itibaren, klişe olmayan bir şekilde hiçbir anlamda iyiye gitmeyen bir hikayeye tanıklık ediyor olmak, bizleri rahatsız ediyor. En başında dediğim gibi, Good Time kesinlikle bir yok oluşun, bir yıkımın hikayesi olmayı çok iyi başarıyor. İki kardeşin her adımlarında daha çok pisliğin içerisine batmaları, Amerika’nın sorunlu mahallelerindeki çaresiz yaşamların filmin gerilimli havasında çok güzel eritiliyor olmasıyla beraber, bu yok oluş kesinlikle doğal bir tabana sahip oluyor.

Silahların patlamadığı, kesinlikle kan gölüne tanıklık etmediğimiz, kahramanların/anti-kahramanların yer almadığı, her gün görebileceğimiz türden trajik bir hikayeyi, oldukça tempolu, gerilimli, hop oturup hop kaldıran biçimde anlatabilmek kesinlikle yetkin bir sinema diline hakim olmayı gerektiriyor. Safdie kardeşler ve Pattinson ise, bu yetkinliğe sahip olduklarını kesinlikle kanıtlıyorlar.

Good Time, son zamanların en iyi suç filmlerinden biri oluyor. Hatta, son zamanların en iyi filmlerinden biri oluyor. Safdie kardeşleri de ‘seyir listemize’ eklemekten dolayı heyecan duyuyoruz.

Puan
  • 8.5/10
    Yönetmenlik - 8.5/10
  • 9/10
    Kurgu - 9/10
  • 8/10
    Senaryo - 8/10
  • 8/10
    Ses / Müzik - 8/10
  • 9/10
    Oyunculuklar - 9/10
  • 8.5/10
    Sinematografi - 8.5/10
8.5/10

Özet

+ Işık kullanımı, sahne tasarımı.
+ Çekim teknikleri.
+ Gerilim teması.
+ Robert Pattinson’ın muhteşem oyunculuğu.
– Kısa film süresi.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Pin It on Pinterest